Dahiliye tıbbın tüm klinik branşlarına temel teşkil eden bir disiplindir. Sağlık kuruluşlarına başvuran hastaların büyük çoğunluğunun problemleri iç hastalıklarının ilgi alanına girmektedir. Sindirim sistemi, hormonal sistemi, kalp, akciğer, böbrek, kan hastalıkları, kanserin dahili tanı ve tedavisi, enfeksiyon hastalıkları, romatizmal ve allerjik hastalıklar, yaşlı hasta grubunun sağlığı ve hastalıkları ile ilgilenir

İÇ HASTALIKLARI BÖLÜMÜNÜ İLGİLENDİREN ŞİKAYETLER

NEFES DARLIĞI:

Kalp yetmezliği

Astım

Zatürre

Kansızlık

gibi birçok hastalıkta nefes şikayeti olabilir.

GÖĞÜS VE SIRT AĞRISI:

Kalp krizi

akciğer damarı tıkanması

safra kesesi ya da pankreas iltihabı

zatürre gibi ciddi hastalıklardan adale ağrısı gibi basit rahatsızlıklara kadar birçok hastalıktaolabilir.

KARIN AĞRISI

Apandisit

Dış gebelik gibi cerrahi müdahale gerektiren hastalıklarda barsak enfeksiyonu yada idrar yolu iltihabı gibi enfeksiyonlarda yada sinirsel kolit gibi psikolojik kökeni olan birçok hastalıkta karın ağrısı görülebilir.

BAŞ VE BOĞAZ AĞRISI:

Yüksek tansiyon

migren

guatır

boğaz enfeksiyonu gibi çeşitli durumlarda olabilir.

EKLEM AĞRILARI:

Her tür romatizmal hastalıkta görülebilir.

HALSİZLİK, İŞTAHSIZLIK:

Kansızlık

troid hastalıkları

depresyon gibi değişik hastalıklarda görülebilir.

KİLO KAYBI ARTIŞI:

Şeker hastalığı

troid hastalıkları

vücudun herhangi bir yerindeki malignite (kanser) durumlarıda olabilir.

İSHAL YADA KABIZLIK:

Barsak enfeksiyonlarında kolitte yada bağırsak kaynaklı tümörlerde gerek ishal gerekse kabızlık olabilir.

ÖKSÜRÜK BALGAM:

Bronşit

zatürre

reflü gibi durumlarda olabilir.

MİDE AĞRISI, MİDEDE YANMA, MİDE BULANTILARI:

Ülser

gastrit gibi mide hastalıklarında

safra kesesi ya da pankreas iltihaplarında

bunlara benzer pek cok   değişik yakınmalar

İç Hastalıkları bölümünde bu yakınmalarla gelen hastaların dahili muayeneleri dikkatli bir şekide yapılarak düşünülen hastalığa ve sisteme uygun tetkikler ile tanı doğrulanır ve hastanın tedavisine başlanır.Hastanın muayene ve sorgulanmasında,başka klinikleri düşündüren bulguların varlığında  o klinikle konsültasyon yapılır, gereğinde  o kliniğe sevk  edilir.

Dahiliye (İç Hastalıkları ) uzmanlarının ilgilendiği  hastalıklara

Kalp ve damar hastalıkları  ( (Hipertansiyon ıskemik kalp hastalıkları) tanı ve takibi yıllık kontrolleri ve organ hasarının önlenmesi

Endokrinoloji (Tiroit, böbreküstü bezi hipofiz ve hastalıkları) tanı ve tedavi ve kontrolleri

Metabolik hastalıklar ve obezite (kolesterol, Trigliserid yükseklikleri, gut hastalığı,diğer metabolizma hastalıkları) tanı ve tedavi ve kontrolleri

Sindirim sistemi hastalıkları (ülser, gastrit , reflü hastalığı, kolitler)

Karaciğer, Safra kesesi ve pankreas hastalıkları tanı , takip ve tedavileri

Endokrinoloji (Tiroit, böbreküstü bezi hipofiz ve hastalıkları) tanı ve tedavileri

(Şeker Hastalığı (DiabatesMellitus) tanı ve tedavisi organ hasarlarının önlenmesi için aylık yıllık kontrolleri

Böbrek hastalıkları tanı ve tedavisi organ hasarlarının önlenmesi için aylık yıllık kontrolleri

Solunum sistemi hastalıkları (bronşitler pnömoniler. KOAH)

Allerjik ve immunolojik  hastalıklar , astım  tanı ve tedavisi

Romatolojık ve kollajen hastalıkların tanı ve tedavisi

Kansızlık ve kan hastalıkları, tanı ve tedavisi

Bunların dışında operasyon geçirecek ( Göz. Kulak Burun Boğaz, Cerrahi branşların tümü, Nöröşirüji, Ortopedi,Üroloji) tüm hastaların operasyon öncesi dahili muayenelerini yaparak operasyon sırasında yada sonrasında tedavi düzenlemeleri ve önerilerini bidirir, hastanın sağlıklı şekilde operasyona hazırlanmasına katkı sağlar.

Dahili tıp bilimlerine bağlı diğer bölümlerde yatan hastalar da (nöroloji, fizik tedavi, cildiye, psikiyatri klinikleri) altta yatan dahili bir hastalığın olup olmadığı ,ilaç etkileşimleri, mevcut dahili hastalıkları,madde bağımlılığı gibi durumlarda dahili konsültasyon gereklidir ve  bu kliniklerde yatan hastaların dahili muayenelerini de yapar.

Sağlik fiziksel ve ruhsal  boyutlarıyla bir bütündür ve birbirini etkiler, hastayı anlamadan hastalığın tedavi edilemeyeceği bilinen gerçektir. Özel Humanite Tıp Merkezi gün  hastanesi uygulamasıyla; hastalarımıza bilimsel yaklaşım doğrultusunda insanın bedensel ruhsal ve toplumsal bütünlüğü içinde ele alınmasına yardımcı olur.  Hastaların tanı konulması  ve tedaviye başlama sürelerini kısaltır, ayrıca uzun süreli hastanede kalma süresi, tedavi masraflarının  azalmasını ve iş kayıplarının önlenmesini  sağlar.

Gün içi yatışla beyin, beden, ruh sağlığına uyar dahili psikiyatrik nörolojik muayeneleri yanında, alanlarında uzman psikologlarımızla tüm  psikolojık testleri, , geniş kapsamlı laboratuvar tetkikleri  ( kan sayımı sedimantasyon, pıhtılaşma faktörleri, kan glikozu ,üre ,kreatinin . ürik asid kan lipidleri vitaminler  amilaz lipaz  karaciğer fonsiyon tetsleri, romatizmal testler, hormonlar, tümör markerları, elektrolitler, eser elementler,  ilaç düzeyleri, ,hepatit paneli ve idrar tetkikleriyle birlikte EKG, EEG, EMG ve radyolojik tetkikler MR BT ve USG tetkikleri )  gün içinde yapılabilmektedir.  Böylece Hastalarımıza  kısa bir zaman diliminde tanı ve tedavileri düzenlenerek, etik ve bilimsel hizmet sunulmaktadır.