Cinsel işlev bozukluklarının tedavisinde değerlendirme ve sorunun nedenlerinin net bir şekilde ortaya konması birincil önemdedir. Standart bir tedavi uygulamasından ziyade, her kişinin ve çiftin özgül özelliklerinin tanınıp derinlemesine anlaşılması ve nedenlere yönelik çözümlerin ortaya konması gerekmektedir.  Cinsel yaşamdan haz almayı engelleyen her türlü sorunda, mutlaka çekinmeden bu konuda uzmanlaşmış sağlık ekibine başvurulmalı, doğru ve ayrıntılı bilgi alınarak gerekirse tedaviye başlanmalıdır.

Tedavi sürecinde cinselliğe ilişkin yanlış bilgilenme ve inanışların düzeltilmesi, çiftin cinsel iletişimlerinin arttırılması ve soruna yol açan temel etkenlerin bulunup kaldırılması ya da çözümlenmesi hedeflenmektedir. Kognitif-davranışçı terapi yaklaşımında düşünsel ve duygusal boyutta bilgilendirme, inançların açığa çıkarılıp fonksiyonel olmayanların düzeltilmesinin yanı sıra davranışsal boyutta da çifte davranışsal cinsellik egzersizleri verilerek davranış değişikliği ve cinsel yanıt döngüsünde istendik değişiklikler yapılması hedeflenir. Klinik çalışmalar birçok hastanın bu tür direkt bir yöntemle etkili bir şekilde tedavi edilebileceğini göstermiştir.
Merkezimizde cinsel işlev bozuklukları tedavisi ve cinsel terapiler, alanında üst uzmanlık yapmış psikiyatri uzmanı ve aile-ilişki terapisti tarafından yürütülmektedir. Bu hizmet, merkezimizde gündüz hastanesi modeli ile hastayı aile ve sosyal yaşamından koparmadan sürdürülmektedir.

Unutulmamalıdır ki çiftler arasındaki sevgi ilişkisinin varlığı tedaviye şans veren en önemli özelliktir.

Prof. Dr. Sedat Özkan