Bulimia Nevroza Gidişatı ve Tedavisi

Anoreksiya nervozalı hastaların yaklaşık yarısında tam düzelme %30 orta düzeyde düzelme,%20’sinde ise kötü sonlanım bildirilmektedir. Ergenlerde iyi bir tedaviyle tam iyileşme %70’lere kadar çıkmaktadır. Bulimiya nervozada iyileşme oranları anoreksiya nervozalardan daha iyi olup, bazı çalışmalarda %85’e dek çıkabilir Her iki hastalık da kronik seyir ve nükslerin relapsların varlığı hatırlanmalıdır.

Tedavi psikolojik desteklerle birlikte antidepresanlar gibi ilaç tedavileriyle de birlikte gider. Bulimia tedavisi psikolojik hem de fiziksel ihtiyaçları üzerine kurulur. Bir çok vakada tedaviyi tıp hekimleri, beslenme uzmanları ve ruh sağlığı uzmanlarından kurulu bir ekip üslenmektedir. Tedavinin ideal sonucu fiziksel sağlığı ve dengeli beslenme patenlerini tekrar kazandırmaktır.

Bulimia tedavi edilmesi kolay olmayan bir bozukluktur. Pek çok kişide iyileşme olurken, bazı vakalarda problemin tekrarına zaman zaman rastlanmaktadır. Bulimia oluşumunun gerçek sebebi bilinmediği için bulimianın nasıl önlenebileceğini söylemek çok zordur. Ayrıca yaşadığımız toplumda medyanın çizdiği ‘ideal’ kadın resmide gerçeklikten oldukça uzaktır. Yeniçağın moda akımları aşırı zayıflığı güzellik ve üstünlük gibi yansıttığından dolayı, bulimia ve anoreksiya nevroza gibi yeme bozukluklarının ortaya çıkışını kolaylaştırmaktadır. Eğer siz veya ailenizden biri kilo ve beden konusunda sağlıksız değerlendirmeler yapmaya ve /veya yiyeceklere karşı aşırı bir ilgi duymaya başladıysa mutlaka bir sağlık uzmanın tavsiyesini almanız gerekmektedir. Tedaviye ne kadar erken başlanırsa, iyileşmek için de o kadar fazla şans olacaktır.