Uzman Klinik Psikolog Mahir Sümer İstanbul Bilim Üniversitesi Psikoloji Bölümü'nden iyi bir dereceyle mezuniyetinin ardından Fransız lape hastanesinde 2013 - 2016 yıllarında arasında psikolog / klinik psikolog ve staj koordinatörü olarak görev yapmıştır.

Lisans öğrenimi sırasında birçok akademik araştırma ve sosyal sorumluluk projelerinde yer aldı. Çeşitli özel anaokulu, eğitim ve rehabilitasyon merkezi ile çocuk, genç ve aile danışmanlık merkezlerinde stajyer psikolog olarak çalıştı.

Klinik psikoloji stajlarını Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi, Erenköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesi, Alman hastanesi, Fransız Lape Hastanesi ve İstanbul Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi'nde yapmış bulunan mahir sümer aynı zamanda bu süre zarfında süpervizyon eğitimine devam etmiştir.

2016 yılında Klinik Psikoloji master programını bitiren mahir sümer kaygı bozuklukları (panik atak, yaygın anksiyete bozukluğu, fobiler, obsesif kompülsif bozukluk / takıntı hastalığı), cinsel işlev bozuklukları , kişilik bozuklukları, ilişki problemleri, alkol ve madde kullanım bozuklukları, öfke kontrolü, stres yönetimi, travma sonrası stres bozukluğu, depresyon, kayıp ve yas konularıyla yoğun olarak çalışmakta olup bu konular üzerine bilimsel çalışmalar yapmaktadır.

Aldığı eğitim ve süpervizyonlar dahilinde çocuk ergen ve yetişkin grubuyla ağırlıklı olarak bilişsel davranışçı terapi, şema terapisi, çözüm odaklı terapi, sistemik aile terapisi, oyun terapisi yaklaşımla çalışmaktadır.

Psikolojik değerlendirme alanında ise Rorschach, Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri (MMPI), Nöropsikolojik Test Bataryası , Moxo Dikkat Testi, Wechsler çocuklar için zeka testi (WISC-R,) Çocuk Değerlendirme Testlerini uygulamaktadır.

Türk Psikologlar Derneği, Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği ve Nöropsikologlar Derneği'ne üyedir.